fredag 2 mars 2012

Vi har kommit fram


Krisjouren har flyttat. Vårt nya högkvarter ligger på Albertsgatan 33, bara ett stenkast från Kampens metrostation i norr och Alexandersteatern i söder. Allt i huset  är nytt och skinande vackert. Korridorerna är så nya att de ännu ekar, rummen ordnas och ordnas om då möblerna och deras brukare försöker hitta varandra. Jag har tappat bort mig några gånger och låst ut mig en gång så att jag blev ute i snöslasket en stund innan jag blev upptäckt.

Men vi är framme. Vi har underbara utrymmen och de vita väggarna bara väntar på att få liv genom alla de historier som här kommer att berättas. Här finns plats för stora känslor, för små känslor, för gråt och skratt och ilska, för törnar och aha-upplevelser. För saker som kändes svåra men som sedan känns bättre. Allt som livet är gjort av kan man prata om på Albertsgatan 33.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar