onsdag 15 februari 2012

Kris på Krisjouren

Vi definierar begreppet kris som en vändpunkt i livet, som en era som kommit till ett slut och bäddar för nya vindar. Kriser väcker ofta starka och motstridiga känslor av olika slag och kan således kännas jobbiga. Men kriser innebär samtidigt alltid en ny möjlighet, en start på någonting helt nytt.

Med denna definition av kris i åtanke, insåg jag idag då jag stängde dörren till mitt rum på Tavastvägen 29 för sista gången, att det är precis vad jag går igenom - en kris å Krisjourens vägnar. I och med att jag är på semester följande två veckor, var jag tvungen att packa mitt pick och pack i förväg. Jag måste medge att det inte skedde utan en liten tår i ögonvrån. Vi har haft otroligt fina knappa 4 år på Tavastvägen 29 i våra trivsamma utrymmen. Med sin vardagsrumsaktiga möblering och avslappnade atmosfär har det för mig åtminstone kännats lite som ett andra hem. Ifall våra väggar kunde tala - vilka historier de kunde berätta! Och vilka stunder av allt från sorg, och glädje, ångest och lycka, tårar och skratt de kunde dela med sig! Som tur är lever dessa historier och stunder kvar i vårt minne och våra hjärtan, och är det första som kommer med i flytten.







Nu är det dags för nya vindar, för nya berättelser att bli skapade i våra nyrenoverade och spännande utrymmen på Albertsgatan 33. Med många fina erfarenheter i bagaget och tacksamhet för allt Tavastvägen 29 haft oss att erbjuda, styr jag nu mina steg först på semester och sedan till Kampen, centrala Helsingfors. Vi ses på Albertsgatan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar