måndag 11 februari 2013

Ny på Krisjouren för unga


Hej!

Mitt namn är Caroline Granholm och jag har för några veckor sedan börjat jobba på Krisjouren för unga. För två år sedan blev jag klar med mina studier i utvecklingspsykologi från Åbo Akademi och sedan dess har jag bott tillsammans med min man i Helsingfors.


Att våga söka hjälp när vardagen känns jobbig är inte alldeles självklart eller lätt. Det är modigt att våga säga att man behöver stöd. Ibland känns det kanske som ett språng ut i det okända, utan att veta om någon fångar en. På Krisjouren för unga hoppas jag man får känslan av att någon hör, att någon tar emot. I min arbetsuppgift ingår det också att sprida information om Krisjouren till ungdomar och unga vuxna. Förhoppningsvis sänks samtidigt tröskeln för att söka hjälp.

Det är alltid spännande att börja på nytt jobb. Jag har förmånen att få starta från en stark och välgjord grund. Jag ser fram emot många möten, och tror att jag kommer att lära mig mycket under min tid här.

Jag vill också dela med mig av en bild som jag hittade på datorn jag har fått ta över. Hoppas vi får en givande resa tillsammans! Vem vet vad som finns längs med denna bana?

Caroline Granholm





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar