fredag 20 april 2012

Härom veckan fick jag något av den bästa gåvan någonsin, då en mina klienter som avslutade gav mig en samling av hennes egna foton och dikter som hon skrivit under den tid hon har gått vid Krisjouren.  Jag fick även den stora äran att dela med mig av dem, och här får ni en av de otroligt fina dikterna till påseende.

Heidi Nygård-Michelsson


Ett barn i skymning
Men ett barn i glansen
Ett barfota barn som ser detaljen
Som tidigt kände känslan
Som gömde sig i snåren
För att förstå lite mer
Som sprang på stigen för att uppleva nåt
Som föll och fick skrubbsår av marken
Ett barn som steg upp
Borstade barren av sig
Ett barn som vågade vråla
Högt i skymningen mot skyn
Lysande i den gåtfulla glansen
Där ser ni henne än
Där förblir hon som en dröm
Som ni aldrig kan fånga
Som allt annat ni ser
Ett fenomen av skimmer
Som inte ägs av någon
Som är min fantasi
Som är fri

Kvinna 18 år



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar