onsdag 4 april 2012

Hej från Camilla!

Som ny arbetare sedan 26.3.2012 på Krisjouren för unga, presenterar jag mig kort här. Jag är Camilla Laine, fil.mag. och lösningsfokuserad psykoterapeut.

Tidigare har jag fått jobba med ungdomar och unga vuxna samt deras familjer i närmare 12 år. Jag har jobbat som kurator i ungdomsverkstad och yrkesskola samt på Ungdomspsykiatrisk avdelning och -poliklinik.
Som jag ser det, har klienterna var för sig gett mig en gåva i form av livsberättelser. Små gåvor, då den unga gläntat en aning på dörren till sitt liv och stora gåvor, då jag blivit inbjuden och t.o.m fått följa med som delaktig i livshistorien under en viss tid i den ungas liv. Jag tackar alla som delat med sig av sin egen privata unika livsberättelse.

“För de flesta är du bara en liten del i hela världen, men vi vill alla vara hela världen för någon”. Totalt ensam tror jag ingen är lycklig. När du känner dig viktig för någon, hittar din plats i samhället och lär dig njuta av vardagens små händelser, då känns tillvaron mera meningsfull och, vågar jag påstå, rentav lycklig.

Alla har ett egenvärde, alla vill bli accepterade som de är, oberoende hur man ser ut eller vad man gjort. Oberoende hur mentalt frisk eller sjuk man är för stunden, vill man bli bemött som “vem som helst“. Undviker här ordet “normal” för vem är normal? Och inte en enda dåre har jag heller mött hittills. Alla har vi våra mindre och större bekymmer som kommer och går, men om läget känns riktigt låst, kan det vara bra att få en objektiv synvinkel på sin situation och få hjälp, vägledning och stöd för stunden. Jag önskar ge klienten all min tid för stunden.
Vi är till för dig.

Ser framemot vårt samarbete!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar