fredag 11 maj 2012

Klädernas diktatur?

Jag satt och pratade häromdagen med en lång person. Hon har svårt att hitta byxor av passlig längd. Jag har svårt att hitta byxor av passlig längd. För henne är 34:or lite för korta, för mig är 30:or lite för långa. Det är svårt att hitta storlekar utanför de vanliga. Och varför är det så ofta så, att man tänker att det är något fel på en själv då byxor inte passar? ”Jag har bara helt fel kroppsform för alla kläder i butiken” har jag hört någon säga. Det är ju kläderna det är fel på! Är det inte ändå så att kläderna är till för oss, inte vi för kläderna? Standardmåtten på massproducerade kläder passar inte för värst många egentligen, eftersom vi alla är så annorlunda, både i längd, bredd och proportioner. Lyckligtvis finns det många klädproducenter, och någonstans finns de märken som har förstått hur man får fram det bästa för just din form. Du är bra som du är. Låt kläderna stöda den du är, inte bestämma hur du skall vara!

Jeans line drying
 
Source: ecouterre.com 


Lotta Wieliczko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar